Kihagyhatatlan élmény, amit muszáj átélned!
Ugyanúgy, mint az autóknál, a szállodák között is hatalmas nagy különbség van!
3-4 csillagos szállodákba kiruccanni olykor-olykor jó. Jó szállodába menni: nagyon jó. Extra jó szállodában meg olyan élmény, amit ne hagyj ki az életed során! Ezt a luxust legalább egyszer-egyszer engedd meg magadnak!
Megértem azokat, akik szeretik a kempingezést, elfogadom, ha valakinek az okoz örömet, ha szélsőségesen nehéz körülmények között tölti a szabadságát. Nem vonom kétségbe azt sem, hogy egy utazásnál a szálláson sokat lehet spórolni. Én azonban nagyon szeretem a jó szállodákat. Az igazán jó szállodákra gondolok, ahol a szükségszerű lakó- és alvófunkción kívül élményekkel gazdagszik az ember.
Az élmények sokfélék lehetnek. Szerencsére a szállodák is, így az egymástól nagyon eltérő igények is kielégítésre találnak. Van, aki a nagyváros központjában szeret lakni, más inkább egy csendes helyet választ. Van, akinek a szép kilátás elsődleges szempont, van, aki olyan helyet keres, ahol van uszoda, edzőterem.
Szeretheti valaki a nagy szállodákat, ahonnan ki se kell mozdulnia, mert mindent megtalál helyben, élvezheti valaki a kis szállodák családias jellegét. Aki nyugalomra vágyik, az nem megy gyermekbarát hotelbe. Aki tengert szereti, az válasszon olyat, aki a hegyeket szép kilátással, az menjen a Kempinski Mirador-ba a Genfi tó fölé!
Szinte mindenki szeret vagy szeretne jó szállodában lakni, ha elutazik valahova.
Vannak sokan azonban, akiket feszélyez, hogy nem ismerik a sokcsillagos hotelek szabályait, szokásait, hisz más ez, mintha a nagynéni lát vendégül bennünket Párizsban. Arról szeretnék most írni ebben a cikkben hogy mi mindennel találkozik valaki egy magas minőségű szállodában, mire érdemes odafigyelni, mi az, ami más, mint az egyszerű kis szállásokon, motelekben. Az, amit itt olvashatnak, az nem fontossági sorrend lesz, hanem szubjektív válogatás. A cikk terjedelme határt szab a kimerítő felsorolásnak.
Mikor érzed azt, hogy különleges szolgáltatást kapsz?
A magas minősítésű, igazán jó szállodák, noha sok mindenben különbözhetnek egymástól, mindig a kényelmet szolgálják. Az épületek általában tágasak, kényelmesek, célszerűek, szépek, rendezettek és kifogástalanul tiszták. Van garázs, a parkolás nem jelent problémát.
Elsődleges szempont, hogy a vendég jól érezze magát és elégedett legyen.
Érezze azt, hogy az ő személye fontos, odafigyelnek rá. A jó szállodákban a szerviz elsőosztályú. Ez azt jelenti, hogy a személyzet kedves, segítőkész és érti a dolgát. Ez vonatkozik mindenre a megérkezés pillanatától, az ott-tartózkodáson keresztül, a távozásig. Egy magas színvonalú szállodában lehetőség van a repülőtéri transzferre. A gép érkezésénél a szálloda autója a sofőrrel várja a vendéget. Van, akinek ez fontos, mert nem akar az ismeretlen városban taxizni, vagy keresgélni a címet.
A vendég, ha megérkezik, a recepcióra megy először. A lobby-ban, a szálloda fogadórészlegében már benyomást szerzel arról, hogy mire számíthatsz majd. Tágas, nyugodt, kellemes hőmérsékletű, igényesen berendezett hely, előzékeny, kedves üdvözlés és kiszolgálás, udvarias, több nyelvet beszélő személyzet, barátságos, kellemes atmoszféra.
A vendég egy pillanatig sem érezheti magát feszélyezve. Mivel a személyzet kedves, barátságos, legyenek önök is azok! Mosolyogjanak, beszélgessenek, érdeklődjenek és érezzék jól magukat! Ha valamit nem tudnak, nem értenek vagy nem ismernek a szállodába érve, vagy akár a későbbiekben is, kérdezzék meg! Ha bármit nem találnak, érdeklődjenek személyesen vagy telefonon a szobánkból. Az angol az a nyelv, amit bármelyik többcsillagos hotelben nyugodtan használhatunk, a személyzet beszéli. Egy jó szállodában a vendég minden kérését megoldják és teljesítik. A szélsőségektől most tekintsünk el, noha azokról is lehetne cikket írni.
A megérkezéskor, ha autóval utaztunk, parkoljunk közvetlenül a bejárathoz! A csomagokkal ne foglalkozzunk, azt majd a bell-boy kipakolja a kocsiból és felviszi a szobánkba. Az autó kulcsát adjuk oda a minket fogadó és üdvözlő szállodai alkalmazottnak. Ilyen helyeken van mindig egy garázsmester, aki leviszi a garázsba a kocsit. A kulcsért cserébe adott kártyával kérhetjük majd, hogy hozzák fel újra, ha el akarunk menni az autónkkal valahova.
A hotelekben borravalót szokás adni azoknak, akik segítenek nekünk, vagy akiktől extra szívességet kérünk. Aki ilyen szállodában lakik, ne spóroljon ezen! Eddig említettük a taxisofőrt, a bell-boy-t, a garázsmestert. Az összeg tetszés szerinti. Nem keltünk feltűnést Európában, ha a taxisnak 10 Euro-t adunk, a bell-boynak, miután felhozta a csomagot és bemutatta a szobát, elmagyarázta, hogy mi hogyan működik, 5-10 Euro-t, a garázsmesternek minden alkalommal 2-5 Euro-t.
A jó szállodáknak szinte mindig kiváló konyhája van.
A business hotelekben a reggeli legtöbbször benne van a szoba árában. Ha nincs, akkor külön kell fizetni. Nem hívják fel a figyelmet erre külön, ha tudni akarjuk, meg kell kérdezni a recepción. A resort hotelekben, ahova hosszabb tartózkodásra mennek az emberek általában, legtöbbször a vacsora is benne van a szoba árában. A legtöbb helyen a szobában a tájékoztató mappában találjuk a dress-code-ot. A tájékoztatót nem csak a dress-code miatt érdemes elolvasni, hanem mert megtudjuk, hogy milyen lehetőségek, éttermek, szolgáltatások, állnak a rendelkezésünkre, melyekért kell külön fizetni, milyen módon használható az internet, és így tovább.
Ha van elképzelésünk, hogy miként töltjük majd a napunkat, esténket, akkor a vacsorához az asztalfoglalást bízzuk a consierge-re. Szintén tőle érdemes érdeklődni, ha programot tervezünk, vagy jegyet szeretnénk venni múzeumba, színházba, ha eligazítást szeretnénk a városban, vagy keresünk egy helyet. Őt a lobby-ban érjük el, vagy telefonon.
A jó szállodákban legtöbbször van uszoda és mindig van fitness terem, szauna is. Használd, próbáld ki! Egy pillanatig se felejtsék el, hogy a hotelben a legfőbb cél a vendégek minél tökéletesebb kiszolgálása. Fogadd ezt el és élvezd!
Mindig fontos azonban tekintettel lenni a többi vendégre is, mert az együttélés szabályai nem változnak a legjobb szállodákban sem. Udvariasság, előzékenység, barátságos viselkedés, alkalmazkodás és mindezek elfogadása. Semmi különös. Mégis, ezek azok a dolgok, amik élménnyé tehetik az ott töltött napokat.